21. sep. 2006

Min tro


Med mindre man er prest eller pastor, er det få nordmenn som åpent deler sin tro. I Norge er tro en privatsak. Selv om jeg aldri har lagt skjul på at jeg er Jesus-troende, har jeg likevel ikke frontet det særlig høyt. Man vil ikke presse sin tro og  overbevisning på andre. Når jeg likevel her på bloggen forteller deg at jeg er Jesus-troende, så er det fordi jeg vil at du skal vite hva som driver meg.

Det er troen som gir mitt liv mening. Det er troen som gir styrke. Og det er troen som gir håp. 

Problemet med oss troende er at vi mange ganger er svært dårlige ambassadører for den kristne tro. Vi både gjør og sier ting som verken er klokt eller særlig snilt. Vi mennesker er ufullkomne. Dessuten er det lett å glemme at folk er forskjellig, også blant de som kaller seg kristne. Man har forskjellige syn på teologi, form og stil. Det som samler er overbevisningen om at Jesus døde for oss og stod opp igjen. Det er dette som er vesentlig, ikke om man liker seg best blant pinsevenner eller katolikker.

Vil du lese mer om den kristne tro? Hva er vel bedre enn å gå til Bibelen som er selve fundamentet for de som vil følge Jesus? Sjekk www.bibelen.no eller last ned app'en Youversion.
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

Ingen kommentarer: